• Fri fragt over 499,-
  • Hurtig levering 1-3 hverdage
  • Billig fragt fra 39 kr

Handelsbetingelser

   

Aftaleindgåelse

Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer fra Hugo-p.dk. Betingelserne gælder KUN ved køb i vores webshop. Betingelserne gælder i det tilfælde, hvor der ikke er indgået andre skriftlige aftaler mellem dig som privat køber og Hugo-p.dk. Alle oplyste priser er opgivet i danske kroner (Dkk) inklusiv 25% moms. Ved bestilling til andre lande, er der bestemte love og regler der gælder. Som udgangspunkt vil der på alle danske ordrer, under 499,00 kroner, blive pålagt et leverings/håndteringsgebyr på minimum 39 kroner, alt efter dit valg af levering. På gavekort, GLS-returlabels eller hvis du vælger at afhente i en af vores butikker i Rønne eller Nakskov, vil der ikke være et gebyr. Udenlandske adresse skal altid betale gældende fragtpris og evt told og afgifter efter Danmarks og kundens lands regler og love.

 

Betaling

Når en bestilling er afgivet i netbutikken, vil du modtage en ordrebekræftelse på e-mail. Hvis du har opgivet en korrekt e-mail adresse, vil du, kort tid efter bestilling, modtage din ordrebekræftelse derpå. kunne udskrive din ordrebekræftelse. Dette er dog ikke en garanti for at ordren er på vej. Du kan betale med MobilePay, Apple Pay, Google Pay, Gavekort udstedt af Hugo-P.dk, Dankort, VISA/Dankort, VISA, VISA Electron, MasterCard, Maestro, JCB og American Express. Ved betaling med kort sker selve betalingen via en sikker server (SSL). Det betyder at Hugo-P.dk ikke har adgang til dine kreditkort oplysninger. Virksomheder kan handle via et EAN-nummer. Hvis du ønsker betaling med EAN-nummer skal du kontakte os på info@hugo-p.dk. Når vi har pakket din ordre, vil du modtage en faktura på den oplyste e-mail. Fakturaen er din bekræftelse på at varen er på vej. Beløbet bliver trukket på dit betalingskort når varen bliver overdraget til fragtmanden. Betaling med kort sker med de sikre betalingsmetoder: Verified by Visa & MasterCard SecureCode og Dankort Secured by Nets. Hvis du ikke har den ekstra sikkerhed, der er tilknyttet Dankort, VISA og MasterCard, kan der være problemer med at modtage din betaling med disse kort. Betaling med VISA/Dankort foregår som når du betaler med almindeligt Dankort. Der er INTET gebyr ved betaling med nogen former for kort. Der kan efter aftale betales via bankoverførsel - Arbejdernes Landsbank, Krystalgade 3, 3700 Rønne, Danmark. Reg. nr.: 5340 Konto nr.: 0000241043. Bemærk at ved denne betalingsform er du ikke dækket af indsigelsesordningen. Læs om den nye form for 2-faktor-betaling her. Vil du betale med Apple Pay skal du bruge Safari Browseren, og hvis du vil betale med Google Pay skal det ske gennem Google Chrome browseren.

Gavekort

Gavekort er kun gyldige når de er udstedt af Hugo-P.dk og aktiveret af Hugo-P.dk. Gavekort er ikke personlige og kan bruges af alle der er i besiddelse af det unikke gavekortnummer. Hugo P frasiger sig alt erstatnings-ansvar ved mistede gavekort. Ved henvendelse til os direkte, kan man, hvis man kender køberen, få spærret / annulleret sit gavekort og få et nyt udstedt, dog vil alt forbrug på gavekortet blive fratrukket erstatnings-gavekortet. I disse tilfælde vil gavekortet have samme udløbsdato som ved det oprindelige køb. Det oprindelige beløb og eventuelt restbeløb på gavekortet er gyldigt i 2 år fra gavekortets købsdato. Køberen af et gavekort kan fortryde købet i op til 14 dage efter købet og eventuelle køb der er foretaget med gavekortet inden en fortrydelse, vil blive modregnet en tilbagebetaling. Eventuelle spørgsmål omkring gavekort bedes rettet til vores kundeservice. Gavekort udstedt i webshoppen kan desværre ikke bruges i vores fysiske butikker, og omvendt kan gavekort udstedt i butikkerne desværre ikke bruges på webshoppen.

Bankoplysninger

Arbejdernes Landsbank, Krystalgade 3, 3700 Rønne, Danmark. Reg. nr.: 5340 Konto nr.: 0000241043

Levering

*** Vær opmærksom på at GLS/Postnord kun opbevarer pakker i 7 dage i deres pakkeshops og posthuse, før de bliver sendt retur *** Bestillinger modtaget i netbutikken på hverdage inden kl. 13, afsendes typisk samme dag og forventes leveret på 1-3 hverdage. Bestillinger der er foretaget fredag efter kl 13 frem til mandag kl 13, vil først blive afsendt herfra om mandagen, med mindre mandag er en helligdag. I forbindelse med dit køb beder vi dig opgive dit navn, din adresse, dit telefonnummer og din e-mail hvilket er en forudsætning for at få varen leveret. Enkelte af disse oplysninger kan fremgå udenpå din forsendelse, alt efter hvordan du har valgt at få din pakke leveret, da dette er et krav fra leverandøren. Bestillinger modtaget med EAN-nummer vil blive afsendt når ordren er godkendt fra Hugo-P's side af og kan altid blive afvist, med rimelig grund, indenfor kort tid. Hvis ordren bliver leveret på en, af dig, forkert oplyst adresse, bortfalder Hugo-P.dk's erstatningsansvar, da ordren teknisk set er afleveret korrekt i forhold til de oplysninger der er givet af af dig som kunde. Vi sender til lande udenfor Danmark mod et forsendelses gebyr. Forsendelse til udlandet sker med Postnord eller GLS. Eventuel told-afgift skal du som kunde selv afholde. Bemærk forlænget leveringstid til andre lande end Danmark. Som kunde kan du også vælge at afhente din bestilling i vores fysiske butikker, men ordren skal være bestilt og betalt inden, hvis du vil være sikker på at få varen. Du kan blive kontaktet på telefon eller mail, hvis der er opstået fejl ved betalingen, problemer med leveringen eller hvis du har tilmeldt dig vores nyhedsbrev. Såfremt du ikke har modtaget din bestilling inden for 3 hverdag efter afsendelse af faktura på mail, bedes du venligst give os besked herom på e-mail til kundeservice (husk at der ikke bliver afsendt og leveret i weekender og helligdage). Eventuelt uafhentede pakker hos en GLS-pakkeshop, som skyldes en fortrydelse vil blive modregnet de reelle returneringsomkostninger. Omkostningerne afhænger af pakkens vægt og størrelse og vi vil fratrække de reelle returomkostninger i tilbagebetalingen.  Vores lagertal udlæses hver 30 min., det kan derfor forekomme, at enkelte varer er udsolgte i webshoppen, fra din ordre gennemføres til den pakkes. Vi bestræber os på hurtigst muligt at informere dig herom, og hvad vi kan gøre i sagen – f.eks. give dig pengene tilbage, eller hjælpe dig med at finde en tilsvarende vare som matcher.

Levering til GLS-pakkeshops og privatlevering

*** Vær opmærksom på at GLS kun opbevarer pakker i 7 dage i deres pakkeshops, før de bliver sendt retur *** Ved levering til GLS-pakkeshop, kan der opstå en situation hvor GLS leverer til en anden pakkeshop pga. pladsproblemer. Ved levering til privatadresse anbefaler vi stærkt at der er nogen på adressen når GLS kommer med pakken, da der ellers kan opstå unødvendig forsinkelse på varen. Eventuelt uafhentede pakker hos en GLS-pakkeshop, som skyldes en fortrydelse vil blive modregnet de reelle returneringsomkostninger. , for det meste: 39 kroner for levering til pakkeshop, 39 kroner til erhvervsadresse og 59 kroner ved privatlevering. Der er også mulighed for gratis afhentning i vores butikker i Nakskov eller Rønne.

 

Vejret og andre forbehold

Da vi bor på en ø, kan udfordringer med vejret spille os et puds. Alt skal fragtes med færge, og hvis vejret driller kan pakkerne godt blive forsinket et døgn. Det beklager vi selvfølgelig. Ligeledes afhenter GLS ikke pakker i weekender og helligdage, så der vil din bestilling først blive afsendt hverdagen efter.

 

Fortrydelsesret

Du har, som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos Hugo-P.dk. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din ordre. Du har 14 dage fra modtagelse til at give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen kan gives ved henvendelse til kundeservice@hugo-p.dk, telefon: +45 5695 4999 og ved at benytte vores returseddel. Du kan også benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

 

I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan fortryde et køb ved at nægte modtagelse af varen og give os besked herom, vi vil fratrække de reelle returomkostninger i tilbagebetalingen. Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt under én ordre. Bemærk, at du ikke får leveringsomkostningerne retur, hvis du kun fortryder en del af dit køb. Du må efter modtagelsen alene håndtere varerne på en måde, så du kan fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på. Fortrydelse af en vare købt i vores fysiske butikker sker efter den fortrydelses / returret som den enkelte butik har fastslået.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav. Alle webshop-returneringer skal ske til; Hugo P, Lille Torv 3, 3700 Rønne.

Delvis fortrydelse

Hvis du har opnået en mængderabat, og herefter fortryder en del af købet og ikke længere lever op til betingelsen for at opnå mængderabatten, vil du ikke længere have krav på værdien af rabatten.

Returnering - Omadressering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal selv afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du kan eventuelt købe en returlabel hos os ved at følge DETTE link. Husk at vedlægge kopi af ordresedlen, faktura eller denne returseddel. Det er i mange tilfælde billigere at købe en returlabel hos os end at nægte modtagelse af varen. Du bærer risikoen for varen indtil varen er leveret hos os. Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage og at alle mærker sidder på varen som da du modtog den.

Hvis din pakke returneres, og vi kan se at der er sket en omadressering, så vil vi trække et omadresseringsgebyr, inden du får pengene retur.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav. Alle webshop-returneringer skal ske til; Hugo P, Lille Torv 3, 3700 Rønne.

Varens stand ved returnering

Som kunde hæfter du kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du må efter modtagelsen alene håndtere varen på en måde, så du kan fastslå varens art, egenskaber og den måde, som den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug eller fjerne mærker. Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, vil det betyde, at du ved fortrydelse af købet kun får en del af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Tilbagebetaling

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som blev benyttet ved købet. Vi tilbageholder betalingen indtil vi har fået varen retur, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Hvis din pakke returneres, og vi kan se at der er sket en omadressering, så vil vi trække et omadresseringsgebyr, inden du får pengene retur.

 
Fortrydelse af køb

Du kan fortryde købet ved at give tydelig meddelelse eller aflevere den personligt på nedenstående adresse, sammen med den faktura der fulgte med varen. Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav. Adressen for returnering og personlig indlevering af en returvare er: Hugo P, Lille Torv 3, 3700 Rønne, Danmark.

 

Reklamation

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb. Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen.  Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. Skader der er sket i forbindelse med rejser med et transportselskab bedes anmeldes til transport- / rejseselskabet med det samme.

Pricerunner købsgaranti

Dit køb hos os er helt gratis omfattet af PriceRunner Købsgaranti. Det sikrer dig op til 50.000 kroner, hvis et problem skulle opstå i forbindelse med dit køb. For at være omfattet af Købsgarantien, skal du blot være registreret medlem på PriceRunner. Selvom du ikke allerede er medlem på PriceRunner og er kommet ind til vores hjemmeside via dem, kan dit køb stadig blive omfattet af Købsgarantien. Det eneste, du behøver at gøre, er at registrere dig inden for 60 minutter efter dit køb. At blive medlem er gratis og tager mindre end tre minutter! Få køberbeskyttelse med PriceRunner i dag.

For at Købsgarantien skal gælde er det nødvendigt, at bestillingen er adresseret til dig som forbruger. Du har ret til erstatning, hvis noget går galt i forbindelse med dit køb såsom at varen er beskadiget, en vare mangler ved levering, varen er forkert eller fejlbehæftet eller leveringen udebliver.

Du får kun erstatning for den direkte økonomiske skade, du har lidt, anskaffelsesomkostninger og fragtudgifter. PriceRunner Købsgaranti giver altså ingen erstatning for andre direkte eller indirekte omkostninger, værditab eller udeblevne indtægter.

For de endelige brugervilkår og oversigt over kategorier, der er undtaget garantien, besøg PriceRunner.

Varen sendes til

Hugo P, Lille Torv 3, 3700 Rønne, Danmark. Når du returnerer varen, bedes du beskrive reklamationen så detaljeret som muligt. Vedlæg meget gerne en RETURSEDDEL. Vi kan også bruge en kopi af faktura eller ordrebekræftelse. Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger: Navn, adresse, tlf.nr. og e-mailadresse. Vi registrerer dine personoplysninger for at kunne levere ordren til dig. Personoplysningerne registreres hos Hugo-P.dk og opbevares i fem år, efter dit køb, hvorefter oplysningerne slettes. Når du handler hos os sender vi dit navn og din e-mail til Trustpilot.dk så de kan sende en automatisk mail ud til dig om din købsoplevelse. Det er intet krav at du svarer på mailen og Trustpilot.dk har ikke ret til at skrive yderligere til dig. Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler dine data så længe dit køb varer. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål. Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. Den dataansvarlige hos: www.hugo-p.dk er Hugo P. I forbindelse med dit køb, logger vi ligeledes din IP adresse.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på:
info@hugo-p.dk.  

 

Sikkerhed ved onlinehandel

Hugo-p.dk benytter Dankort Secured by Nets, Verified by Visa & Mastercard Identity Check. For at handle hos Hugo-p.dk, skal du have tilknyttet et mobilnummer til dit betalingskort. Din bank har måske allerede tilmeldt et nummer, ellers kan du tilmelde det her.

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte kundeservice@hugo-p.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus. For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet. Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. Læs mere her. Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her - http://ec.europa.eu/odr - Hvis du oplever nogen former for problemer med vores webshop, betalingen eller synes du at vi kan gøre noget bedre, så tøv ikke med at kontakte os.

Kontaktinfo / Kundeservice

Hugo P, Lille Torv 3, 3700 Rønne, Danmark. CVR: 32626882. Telefon: +45 5695 4999 (hverdage fra kl 09:30 - 17:30). E-mail: kundeservice@hugo-p.dk

 

 

 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

 

Til:

Hugo P,
Lille Torv 3,
3700 Rønne

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________

 

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

 

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

 

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

 

Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

 

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 16.01.2024

 

Returseddel

ÅBEN RETURSEDDEL

 

GLS-returlabel

Du kan med fordel købe en GLS-returlabel her ved at følge dette link. GLS-returlabel bliver sendt til dig på mail med instruktioner om hvordan du skal gøre. En returlabel koster 49 kroner og købet vil ikke blive pålagt med gebyrer.

 

 

  

  

Vind et gavekort!