Aftaleindgåelse
Betaling
Gavekort
Gavekort er kun gyldige når de er udstedt af Hugo-P.dk og aktiveret af Hugo-P.dk. Gavekort er ikke personlige og kan bruges af alle der er i besiddelse af det unikke gavekortnummer. Hugo P frasiger sig alt erstatnings-ansvar ved mistede gavekort. Ved henvendelse til os direkte, kan man, hvis man kender køberen, få spærret / annulleret sit gavekort og få et nyt udstedt, dog vil alt forbrug på gavekortet blive fratrukket erstatnings-gavekortet. I disse tilfælde vil gavekortet have samme udløbsdato som ved det oprindelige køb. Det oprindelige beløb og eventuelt restbeløb på gavekortet er gyldigt i 2 år fra gavekortets købsdato. Køberen af et gavekort kan fortryde købet, i op til 14 dage efter købet, og eventuelle køb der er foretaget med gavekortet inden en fortrydelse, vil blive modregnet en tilbagebetaling. Eventuelle spørgsmål omkring gavekort bedes rettet til vores kundeservice. Gavekort udstedt i webshoppen kan desværre ikke bruges i vores fysiske butikker, og omvendt kan gavekort udstedt i butikkerne desværre ikke bruges på webshoppen.
Bankoplysninger
Levering
*** Vær opmærksom på at GLS/Postnord kun opbevarer pakker i 7 dage i deres pakkeshops og posthuse, før de bliver sendt retur *** Bestillinger modtaget i netbutikken på hverdage inden kl. 13, afsendes med GLS eller Postnord samme dag og forventes leveret på 1-3 hverdage. Bestillinger der er foretaget fredag efter kl 13 frem til mandag kl 13, vil først blive afsendt herfra om mandagen, med mindre mandag er en helligdag. I forbindelse med dit køb beder vi dig opgive dit navn, din adresse, dit telefonnummer og din e-mail hvilket er en forudsætning for at få varen leveret. Enkelte af disse oplysninger kan fremgå udenpå din forsendelse, alt efter hvordan du har valgt at få din pakke leveret, da dette er et krav fra leverandøren. Hvis ordren bliver leveret på en, af dig, forkert oplyst adresse, bortfalder Hugo-P.dk's erstatningsansvar, da ordren teknisk set er afleveret korrekt i forhold til de oplysninger der er givet af af dig som kunde. Vi sender til lande udenfor Danmark mod et forsendelses gebyr. Forsendelse til udlandet sker med Postnord eller GLS. Eventuel told-afgift skal du som kunde selv afholde. Bemærk forlænget leveringstid til andre lande end Danmark. Som kunde kan du også vælge at afhente din bestilling i vores fysiske butikker, men ordren skal være bestilt og betalt inden, hvis du vil være sikker på at få varen. Du vil blive kontaktet på telefon eller mail, hvis der er opstået fejl ved betalingen, problemer med leveringen eller hvis du har tilmeldt dig vores nyhedsbrev. Såfremt du ikke har modtaget din bestilling inden for 3 hverdag efter afsendelse af faktura på mail, bedes du venligst give os besked herom på e-mail til kundeservice (husk at der ikke bliver leveret i weekender og helligdage). Eventuelt uafhentede pakker hos en GLS-pakkeshop, som skyldes en fortrydelse vil blive modregnet de reelle returneringsomkostninger. Omkostningerne afhænger af pakkens vægt og størrelse og vi vil fratrække de reelle returomkostninger i tilbagebetalingen. Vores lagertal udlæses hver 30 min., det kan derfor forekomme, at enkelte varer er udsolgte i webshoppen, fra din ordre gennemføres til den pakkes. Vi bestræber os på hurtigst muligt at informere dig herom, og hvad vi kan gøre i sagen – f.eks. give dig pengene tilbage, eller hjælpe dig med at finde en tilsvarende vare et andet sted.
Levering til GLS-pakkeshops og privatlevering
*** Vær opmærksom på at GLS kun opbevarer pakker i 7 dage i deres pakkeshops, før de bliver sendt retur *** Ved levering til GLS-pakkeshop, kan der opstå en situation hvor GLS leverer til en anden pakkeshop pga. pladsproblemer. Ved levering til privatadresse anbefaler vi stærkt at der er nogen på adressen når GLS kommer med pakken, da der ellers kan opstå unødvendig forsinkelse på varen. Eventuelt uafhentede pakker hos en GLS-pakkeshop, som skyldes en fortrydelse vil blive modregnet de reelle returneringsomkostninger. Vores leveringsomkostninger er 29 kroner for levering til pakkeshop, 39 kroner til erhvervsadresse og 49 kroner ved omdeling. Der er også mulighed for gratis afhentning i vores butik i Nakskov eller Rønne.
Fortrydelsesret
Du har, som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos Hugo-P.dk. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din ordre. Du har 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen kan gives ved henvendelse til info@hugo-p.dk, telefon: +45 5695 4999 og ved at benytte vores returseddel. Du kan også benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan fortryde et køb ved at nægte modtagelse af varen og give os besked herom, vi vil fratrække de reelle returomkostninger i tilbagebetalingen. Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt under én ordre. Bemærk, at du ikke får leveringsomkostningerne retur, hvis du kun fortryder en del af dit køb. Du må efter modtagelsen alene håndtere varerne på en måde, så du kan fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på. Fortrydelse af en vare købt i vores fysiske butikker sker efter den fortrydelses / returret som den enkelte butik har fastslået. Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav. Alle webshop-returneringer skal ske til; Hugo P, Lille Torv 3, 3700 Rønne.
Delvis fortrydelse
Hvis du har opnået en mængderabat, og herefter fortryder en del af købet og ikke længere lever op til betingelsen for at opnå mængderabatten, vil du ikke længere have krav på værdien af rabatten.
Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal selv afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du kan eventuelt købe en returlabel hos os ved at følge DETTE link. Husk at vedlægge kopi af ordresedlen, faktura eller denne returseddel. Det er i mange tilfælde billigere at købe en returlabel hos os end at nægte modtagelse af varen. Du bærer risikoen for varen indtil varen er leveret hos os. Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage og at alle mærker sidder på varen som da du modtog den.
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav. Alle webshop-returneringer skal ske til; Hugo P, Lille Torv 3, 3700 Rønne.
Varens stand ved returnering
Tilbagebetaling
Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som blev benyttet ved købet. Vi tilbageholder betalingen indtil vi har fået varen retur, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Fortrydelse af køb
Reklamation
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb. Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. Skader der er sket i forbindelse med rejser med et transportselskab bedes anmeldes til transport- / rejseselskabet med det samme.
Varen sendes til
Persondatapolitik
For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger: Navn, adresse, tlf.nr. og e-mailadresse. Vi registrerer dine personoplysninger for at kunne levere ordren til dig. Personoplysningerne registreres hos Hugo-P.dk og opbevares i fem år, efter dit køb, hvorefter oplysningerne slettes. Når du handler hos os sender vi dit navn og din e-mail til Trustpilot.dk så de kan sende en automatisk mail ud til dig om din købsoplevelse. Det er intet krav at du svarer på mailen og Trustpilot.dk har ikke ret til at skrive yderligere til dig. Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler dine data så længe dit køb varer. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål. Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. Den dataansvarlige hos: www.hugo-p.dk er Hugo P. I forbindelse med dit køb, logger vi ligeledes din IP adresse.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@hugo-p.dk.
Sikkerhed ved onlinehandel
Klageadgang
Kontaktinfo / Kundeservice
Hugo P, Lille Torv 3, 3700 Rønne, Danmark. CVR: 32626882. Telefon: +45 5695 4999 (hverdage fra kl 09:30 - 17:30). E-mail: info@hugo-p.dk
Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
Hugo P,
Lille Torv 3,
3700 Rønne
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
__________________________________________________________________________________
Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: _______________________________
Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________
Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________
Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: _________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 19.09.2022
Returseddel