Fortrydelsesret
Du har, som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos Hugo-P.dk. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din ordre. Du har 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen kan gives ved henvendelse til info@hugo-p.dk, telefon: +45 5695 4999 og ved at benytte vores returseddel. Du kan også benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan fortryde et køb ved at nægte modtagelse af varen og give os besked herom, vi vil fratrække de reelle returomkostninger i tilbagebetalingen. Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt under én ordre. Bemærk, at du ikke får leveringsomkostningerne retur, hvis du kun fortryder en del af dit køb. Du må efter modtagelsen alene håndtere varerne på en måde, så du kan fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på. Fortrydelse af en vare købt i vores fysiske butikker sker efter den fortrydelses / returret som den enkelte butik har fastslået. Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav. Alle webshop-returneringer skal ske til; Hugo P, Lille Torv 3, 3700 Rønne.
Delvis fortrydelse
Hvis du har opnået en mængderabat, og herefter fortryder en del af købet og ikke længere lever op til betingelsen for at opnå mængderabatten, vil du ikke længere have krav på værdien af rabatten.
Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal selv afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du kan eventuelt købe en returlabel hos os ved at følge DETTE link. Husk at vedlægge kopi af ordresedlen, faktura eller denne returseddel. Det er i mange tilfælde billigere at købe en returlabel hos os end at nægte modtagelse af varen. Du bærer risikoen for varen indtil varen er leveret hos os. Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage og at alle mærker sidder på varen som da du modtog den.
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav. Alle webshop-returneringer skal ske til; Hugo P, Lille Torv 3, 3700 Rønne.
Varens stand ved returnering
Tilbagebetaling
Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som blev benyttet ved købet. Vi tilbageholder betalingen indtil vi har fået varen retur, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Fortrydelse af køb
Reklamation
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb. Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. Skader der er sket i forbindelse med rejser med et transportselskab bedes anmeldes til transport- / rejseselskabet med det samme.